Övning i repris: Bicepscurl i kabelcross

bicepsBicepcurl går att köra på mängder av olika sätt i en cabelcross. Här visar jag exempel på några varianter. Sen är det bara att testa och hitta sina favoriter. Det är alltid bra att variera sig för att komma åt muskeln i olika vinklar.

  1. Vanlig stående bicepscurl med rakt handtag.
  2. Bicepscurl med rep.
  3. Sittande isolerad bicepscurl.
  4. Sittande isolerad enarms bicepscurl.
  5. Utåtvinlkad bicepscurl.

Andra varianter som jag inte har på bild är:

  • Liggande bicepscurl mot pannan (ligg på en bänk, vinkla upp armbågarna mot taket och jobba med handtaget mot pannan).
  • Biceps/Underarmscurl med omvänt grepp – håll i handtaget med knogarna mot taket och jobba som en vanlig bicepscurl.

Inlägg från 14/12-09.

Anna - Trend o träning

Trend o träning är en av Sveriges största träningsbloggar med en skön mix av trender, övningstips, mode, kost och test av nyheter. Du får följa Anna Lissjanis liv med 4 barn och en karriär som frilansande personlig tränare, yogainstruktör, layoutare och illustratör. Ett brinnande träningsintresse, massor av inspiration, humor och allvar du bara inte får missa!

2 Comments

  1. Stående hantelcurl med utåtrotation är grym, kabel som på bild 5 tycker jag inte ger samma kontakt som en hantel. Annars avsluta med en drop på 30-25-15kgs-hantlar brukar ge skön värk dagen efter. Vilken gym kör du på?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *